Дещо у цій статті вже є буденністю, дещо (як показало життя) вже ніколи не реалізується. Адже тут прогнозуються тенденції розвитку соціальних медіа на 2012 рік, виходячи з реалій року 2009-го. Найцікавіше те, що ми зараз находимося на "середині дистанції", а тому вже можна підсумовувати минуле і водночас ще робити ставки" на майбутнє... 

 

 

Вхопити сьогоднішні тренди або навіть сфокусуватися на наступних шести місяцях досить просто. Серед найзначніших тенденцій 2009 року можна назвати зростання значення пошуку в реальному часі і дистрибуцію інформації. Також виросли акції дистрибуції маркетингового контенту для віджетів та інших портативних пристроїв, що сталося завдяки поширенню девайсів і соціальних мереж. До того ж, значно удосконалилися моніторинг і аналітика соціальних медіа.

І, що найважливіше, маркетологи, нарешті, визнали, що соціальні медіа - щось більше, ніж хвилинна примха. При цьому соціальні мережі отримали практично повне визнання з боку усіх видатних рекламодавців.

Ось 11 головних пророцтв, якими будуть соціальні медіа в 2012 році, деякі з яких, нехай і у стадії зародка, існують вже сьогодні. Я вірю, що в 2012 році пункти цього списку стануть нормою. Кінець кінцем, доля рекламної дії, точка зору і вплив співтовариства стануть важливішими, аніж володіння брендом - і торгові компанії, які хочуть залишатися релевантними в 2012 році, повинні будуть це прийняти.

1. Зміняться (повинні будуть змінитися) вимоги до приватності

Станеться культурне зрушення, яке приведе до того, що виставляння напоказ все більшої кількості особистої інформації в різних соціальних медіа ставатиме для людей усе більш прийнятним. Ділитися особистими прихильностями, антипатіями, думками, фотографіями, відеороликами і іншими видами особистої інформації стане нормою. Зросте рівень прийняття персоніфікованого контенту, як корпоративного, так і особистого, який з'являтиметься як реакція на існуючий дефіцит особистої інформації.

2. Повна децентралізація соціальних мереж

Концепція соціальної мережі набуде мобільності. Ви виявите, що у більшості цифрових проектів з'явиться можливість використати потужності соціальних мереж, членом яких ви є, завдяки легкому доступу до особистої інформації і до встановлених вами стосунків з іншими користувачами. Зачатки цього ми можемо побачити вже зараз на прикладі Google FriendConnect і Facebook Connect.

3. Зміниться принцип взаємодії з пошуковими машинами

Інформація, що оновлюється в режимі реального часу (наприклад, з Twitter) разом з пошуковими результатами по блогах і призначених для користувача оглядах, займе в пошуку Google більш помітне місце. Google Social Search змінить спосіб взаємодії з пошуковими машинами, висуваючи релевантний контент з мереж, в яких ми присутні, на перші позиції пошукових результатів, завдяки чому вони стануть більше персоніфікованими. Значно зросте важливість цифрового маркетингу "агентів впливу" (прихований маркетинг).

4. Зростання агрегаторів контенту

Об'єм онлайнового контенту росте із скаженою швидкістю, і у більшості інтернет-користувачів є принаймні три аккаунти в соціальних мережах, на сайтах мікроблогів і на соціальних новинних сайтах. Управляти цим напливом інформації стає все складніше. Агрегатори стануть новими напівбогами, що привносять впорядкованість до цього хаосу (і одночасно зриваючи великий куш). Фільтрація і управління контентом стануть прибутковим бізнесом для тих, хто зможе в цьому розібратися і запропонувати послуги, які будуть зручні для використання.

5. Соціальні медіа augmented reality

Інформація, що знаходиться у відкритому доступі, з простору соціальних медіа використовуватиметься для поширення повсякденного досвіду. Приміром, книга контактів у вашому телефоні зв'язується з Facebook і Twitter, щоб в реальному часі відображати оновлення статусу контакту перед набором номера. Поява оглядів друзів і партнерів в режимі реального часу на GPS -сервисах стане стандартною опцією, а соціально доступне CRM (управління взаємовідносинами з клієнтами) змінить спосіб управління діловими стосунками.

6. Піддадуться перегляду принципи маркетингу агентів впливу

У міру того, як соціальні медіа все глибше проникатимуть у різні аспекти нашої взаємодії з цифровими медіа і іншими каналами комунікацій (наприклад, з цифровою зовнішньою рекламою, торгівлею або онлайн-телебаченням), значення маркетингу "агентів впливу" різко зросте. Як приклад можна привести включення Twitter в пошукові результати Google.

Ще один приклад - пошукова система Google Social Search, яка видаватиме в результатах пошуку посилання на контент, спираючись не на сумнозвісний Google PageRank, а на рівень соціального впливу і релевантность для вашої соціальної мережі. Важливість і ефективність пошуку людей, які можуть допомогти компаніям досягти свого споживача, зростатимуть в геометричній прогресії.

7. Повсюдні рейтинги

Вже сьогодні, якщо на сайті електронної торгівлі відсутні призначені для користувача рейтинги, це може негативно вплинути на продаж. В найближчому майбутньому бренди і компанії все частіше розміщуватимуть на своїх сайтах рейтинги, призначені для користувача, і приймати зворотний зв'язок у відкритому режимі. Призначені для користувача рейтинги отримають таке поширення, що маркетологам слід чекати їх присутності у більшості цифрових проектів.

8. Боти в соціальних медіа

Онлайнове і оффлайновое управління споживчим досвідом вже зараз є головною турботою маркетологів і лояльних споживачів. Компанії продовжують надавати підтримку своїм клієнтам шляхом моніторингу і активних дій в соціальному медіа-просторі, тому зросте важливість інструментів оптимізації подібного досвіду.

Чекайте появи певної кількості відповідей, згенерованих мовними роботами, які здатні обробляти прості коментарі типу "мій сервіс накрився" або "я не зміг отримати свій пакет послуг".

9. На хвилі Google


Усе тільки починає зароджуватися, оскільки Google Wave досі здебільшого закрита для розробників, але у нього є потенціал, здатний в корені змінити принципи співпраці і встановлення контактів. Wave пропонує компаніям унікальний, і, до того ж, що вимагає мінімальних витрат спосіб надати споживачам можливість контактувати один з одним на такому рівні, який сьогодні навіть і не снився.

Досвідчені маркетологи розроблятимуть додатки для Wave, завдяки яким цей унікальний комплект комунікаційних інструментів еволюціонує в платформу для створення насичених брендованих вражень, яка, по суті будучи імерсивною, водночас передбачатиме можливість створення нових рівнів взаємодії - від краудсорсерського сторітеллінгу до краудсорсерської розробки продуктів.

10. Передбачення майбутнього

У 2009 році ми занадто сфокусувалися на "реально-часовій" природі соціальних медіа. Рівень споживчого зворотного зв'язку і взаємодії, який вдається отримати брендам, що використовують такі інструменти, як Twitter або новинні потоки Facebook, змусив маркетологів наново оцінити силу соціальних медіа-інструментів порівняно з такими "традиційним" цифровим інструментам, як, наприклад, онлайновий пошук. Заглядаючи в майбутнє, нам необхідно спробувати оцінити, яким буде наступний крок.

Вірогідна відповідь буде продиктована новим витком інтернет-еволюції: семантична мережа. У семантичному інтернет-просторі пошукові машини, приміром, зможуть видавати кращі результати пошуку, відштовхуючись від того, що вони про нас знають (цю інформацію пошукові системи зможуть почерпнути з усіх наших загальнодоступних профілів в соціальних мережах).

У брендів, які не бояться розсовувати рамки своєї уяви, з'явиться можливість передбачати, яким стане маркетинг на наступному ступені мережевої еволюції і створювати нові захоплюючі цифрові проекти, про які зараз ми можемо тільки здогадуватися.

11. Тотальна соціалізація і повернення цифрових медіа


Соціальні функції в цифрових проектах стануть настільки банальними, що навіть думка про їх відсутність здаватиметься дурістю. Адже цифрові медіа соціальні за своєю суттю. Сподіваюся, що в 2012 році ми перестанемо говорити про соціальні медіа і знову станемо називати усе це цифровими медіа.

 

Фреді Лэйкер, директор з цифрової стратегії в Sapient
творець блогів на takemetoyourleader.com і
засновник Співтовариства Цифрових Агентств (SoDA)
Джерело: http://www.arpp.ru/

Переклад українською @kminfo


blog comments powered by Disqus